Nauczycielka jest innego zdania

 

Weinen, Träne, Schulstress, Schulangst, Prüfungsstress, Mobbing, Buren-out, Leistungsdruck, Überfordert, Überforderung, Überarbeitet, Überarbeitung, Hilflosigkeit, Unzufrieden, Frustriert, Depression, Herzklopfen, Zeitdruck, Schüchtern, Prüfungsangst, Prüfung, Nervosität, Selbstzweifel, Schwitzen, Zittern, Unlustgefühl, Aufgeregt, Stress, Schluchzen, Leiden, Alptraum, Ungeduldig, Traurig, Unterricht, Schulunterricht, Kind, Mädchen, Schülerin, Schule, Klasse, Schüler, Schulklasse, Tafel, Schultafel, Klassenzimmer, Klassenraum, Grundschule, Rechnen, Mathe, Zahlen, verzweifelt, unglücklich, Jammern, Heulen, deprimiert, Deprimieren, untröstlich, Übermüdung, Erschöpfung, Klasse, Grün

Pani „jesteminnegozdania” napisała: „Przepychanie na siłę” to stawianie dziecku pozytywnej oceny mimo wewnętrznego przekonania, że na nią zupełnie nie zasługuje. To używanie wszelkich form perswazji i presji, by nakłonić nauczyciela do postawienia uczniowi pozytywnej oceny i umożliwienia mu promocji do następnej klasy. Nie mogę oprzeć się wrażeniu, że swoimi artykułami pan również próbuje używać „siły” (perswazji) wobec tych, którzy myślą inaczej. A ja do nich należę. Nie uważam, aby powtórzenie klasy było czymś złym, o ile ma miejsce w odpowiednim czasie i momencie. Jestem zdania, że przepuszczanie dzieci do kolejnych klas, kiedy nie opanowały one elementarnych umiejętności czytania i pisania jest błędem i staje się dla tych dzieci prawdziwym źródłem porażki w starszych klasach.

Literatura podaje następujący opis objawów głębokiej dysleksji rozwojowej : zatrzymanie się na poziomie czytania elementarnego i nie osiągnięcie poziomu czytania zaawansowanego lub opóźnienie o 3-4 lata w zakresie umiejętności czytania. Uczniów z takimi uwarunkowaniami jest w Polsce ok. 150 000. Połowa z nich nigdy nie osiąga poziomu czytania elementarnego.

Gdyby poglądy Pani „jesteminnegozdania” uznano za obowiązujące, należałoby połowę uczniów z głęboką dysleksją ( 75 000)  zatrzymać w klasie trzeciej na 4 lata,  a drugiej połowy ( 75 000) nigdy z trzeciej klasy nie wypuścić. Czyli zastosowanie się do poglądów Pani jesteminnegozdania”  prowadziłoby do wykluczenia społecznego 150 000 młodych ludzi. W innych krajach osoby z głęboką dysleksją kończą szkoły podstawowe w terminie, a nawet kontynuują naukę na studiach.

( Patrz:  http://naprawmy-edukacje.pl/2015/06/09/dyslektyk-na-harvardzie/

http://naprawmy-edukacje.pl/2015/06/09/dyslektyk-w-cambridge/.

Tam nauczyciele mają prawo do innego zdania, jednak jeśli chcą pracować w zawodzie nauczycielskim, muszą postępować zgodnie z elementarną wiedzą pedagogiczną.

9 komentarzy

  1. Ula 29 grudnia 2016
    • Lolek 29 grudnia 2016
    • Inka 8 stycznia 2017
  2. Lolek 29 grudnia 2016
    • goska 7 stycznia 2017
      • Tosia 10 stycznia 2017
  3. Joanna 8 stycznia 2017
    • zbyszek 9 stycznia 2017
  4. Tosia 10 stycznia 2017

Dodaj komentarz