Ilu uczniów w klasie po reformie?

freundliche lehrerin mit kindern in der grundschule

Jednym z podstawowych błędów w propozycji reformy Pani Zalewskiej jest pominięcie problemu liczebności klas. Pani Katarzyna, której wypowiedzi dowodzą znawstwa problematyki edukacji napisała: „Nie ma potrzeby tworzenia szkół specjalnych. Szkoły integracyjne z małymi klasami dwoma nauczycielami w zupełności wystarczą”.  Napisała też: Nauczanie indywidualne nie jest potrzebne. Dziecko może, a nawet powinno uczyć się w grupie rówieśniczej. Klasy integracyjne o mniejszej ilości uczniów i nauczyciel wspomagający w zupełności wystarczają. Do tego potrzebna jest jeszcze życzliwość ze strony nauczycieli i faktyczna chęć pomocy.”

Zapewne każdy nauczyciel potwierdzi, że w warunkiem prawidłowego prowadzenia lekcji w klasie, w której są uczniowie  z dysfunkcjami lub zagrożeniu niedostosowaniem społecznym, jest ograniczenie liczby uczniów do 15 i nauczyciel wspomagający na każdej lekcji.

2 komentarze

  1. Lolek 21 listopada 2016
  2. Tosia 22 listopada 2016

Dodaj komentarz