Czy atmosfera w polskich szkołach może być miła i ciepła?

Successful, beautiful and confident young woman showing map of finland on blackboard for presentation, marketing research and tourist advertising

Atmosfera w szkołach fińskich jest miła i ciepła. Jednym z elementów który odróżnia szkołę fińską od polskiej i co składa się na sukces edukacyjny oświaty fińskiej jest to, że uczniowie nie robią notatek z wykładów i nie uczą się na pamięć i tak encyklopedycznie jak w Polsce. Fińscy nauczyciele twierdzą że nikogo nie można nauczyć każąc mu zapisywać to, co mówi nauczyciel. Kolejnym elementem, który składa się na sukces edukacyjny oświaty fińskiej, jest fakt, że w szkołach podstawowych i średnich nie ma egzaminów, a jeśli już są, to są nieobowiązkowe. Nie ma żadnych testów, gdyż nauczyciele twierdzą, że na testach uczniowie nie mogą podawać oryginalnych rozwiązań. Nauczyciele fińscy opierają się na samoocenie dzieci. Obowiązuje tylko egzamin końcowy w liceum – jak nasza matura. Jest też egzamin wstępny na studia. Oceny są głównie opisowe, można nie pisać klasówek, jeśli się nie chce. Jeśli uczeń nie odrobił lekcji, to nie jest karany, musi tylko pokazać, że próbował, ale mu nie wyszło. Cały system polega na zaufaniu do ucznia.

Za: https://sp81waw.edupage.org/files/SYSTEMY_OsWIATOWE_NA_sWIECIE.doc

12 komentarzy

  1. Tosia 17 listopada 2016
    • Bożena 18 listopada 2016
      • Włodzimierz Zielicz 18 listopada 2016
        • Bożena 19 listopada 2016
          • Włodzimierz Zielicz 19 listopada 2016
  2. Tosia 18 listopada 2016
  3. roza 18 listopada 2016
  4. Włodzimierz Zielicz 18 listopada 2016
  5. Tosia 19 listopada 2016
  6. Tosia 19 listopada 2016
  7. Jacek 21 listopada 2016
  8. Krzysztof 29 listopada 2016

Dodaj komentarz