Dlczego gnębią?

Woman programmer pressed with fist to laptop

Nauczyciel, Pan Włodzimierz  napisał: Jeśli uczeń RZECZYWIŚCIE może pracować zaledwie 10 minut, apotem musi mieć GODZINĘ odpoczynku, to po prostu powinien mieć INDYWIDUALNE nauczanie, bowiem tryb szkolny z 45-minutowymi lekcjami i 5-10-minutowymi przerwami ma się do tego nijak. Natomiast w te 100 tysięcy jakoś uwierzyć nie mogę – to ponad 2 na setkę, czyli w każdej prawie klasie (np. standardowej w Warszawie 32-33 osobowej!) powinna być jedna taka osoba. Być może powinna być specjalna szkoła dostosowana do TRYBU PRACY takich osób, tak jak np. dla niewidomych. Trudno jednak winić nauczycieli za coś, co leży poza zasięgiem ich możliwości adekwatnej reakcji. Jeśli ktoś ma np. raz w tygodniu drugą lekcję i ona jest po np. matematyce, to do niego tylko WYJĄTKOWO taki uczeń będzie trafiał w stanie umożliwiającym jakąkolwiek pracę. A nauczyciel oceny jakieś wystawić MUSI, nie mówiąc już o NAUCZENIU czegokolwiek takiego ucznia.

Pan   Włodzimierz napisał ”  jakoś uwierzyć nie mogę „. Podobnie mówi większość nauczycieli i stąd między innymi nieszczęście uczniów ze wzmożoną męczliwością. Nauczyciel powinien znać cechy swoich uczniów i powinna to być wiedza fachowa, a nie sprawa wiary.

Pan Włodzimierz zauważa, że uczniowie ze wzmożoną męczliwością nie mieszczą się w systemie i  należy ich z systemu usunąć na przykład poprzez skierowanie na indywidualne nauczanie. Pomysł ten jest wysoce szkodliwy. Na zwykłej lekcji uczeń może się na chwilę wyłączyć i zregenerować. Pozostając sam na sam z nauczycielem nie ma takiej szansy. Wiadomo, że nauczanie indywidualne całkowicie zabija edukację ucznia ze wzmożoną męczliwością, stąd PPP nie dają na to zgody. I słusznie. Uczeń chodzi do szkoły nie tylko po to, żeby posiąść określoną wiedzę, ale też po to, żeby nauczyć się funkcjonowania w społeczności.  Nauczanie indywidualne czyni z ucznia inwalidę społecznego.

Według Pana Włodzimierza problem ma przede wszystkim nauczyciel bo oceny jakieś wystawić MUSI, nie mówiąc już o NAUCZENIU czegokolwiek takiego ucznia. Pan Włodzimierz, jak prawie każdy nauczyciel nie uwzględnia jednej z podstawowych zasad pedagogiki mówiącej, że ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do stawianych mu wymagań. Gdyby nauczyciel przestrzegał przepisy ustawy nakazujące dostosować wymagania do potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia problemu by nie było. Problem zatem w tym, że nauczyciele nie przestrzegają przepisów ustawy o systemie oświaty.

Kolejny problem bierze się stąd, że nauczyciel koniecznie chce takiego ucznia nauczyć, w szczególności zmusić go do opanowania podstawy programowej. Nie uwzględnia jednak, że opisywani uczniowie nie mają szansy na opanowanie podstawy programowej. Nie jest ona też im do niczego potrzebna. Mogłaby się przydać w  liceum, ale tam nie pójdą, bo nie dadzą sobie rady. Z czasem, podobnie jak pozostali zapomną wszystko,  poza umiejętnością czytania i podstawowego rachowania.  Po co zatem ich dręczyć tymi „zagrożeniami”, poprawkami czy innymi szykanami?.

 

27 komentarzy

  1. Włodzimierz Zielicz 6 listopada 2016
    • zbyszek 6 listopada 2016
      • Włodzimierz Zielicz 6 listopada 2016
        • zbyszek 6 listopada 2016
          • Paulina 9 listopada 2016
          • J 10 listopada 2016
          • Ilona 16 listopada 2016
          • zbyszek 16 listopada 2016
          • Ilona 17 listopada 2016
  2. Henryka 6 listopada 2016
    • zbyszek 6 listopada 2016
      • Włodzimierz Zielicz 6 listopada 2016
        • zbyszek 6 listopada 2016
          • Zbigniew 19 listopada 2016
          • zbyszek 19 listopada 2016
  3. Henryka 6 listopada 2016
    • zbyszek 6 listopada 2016
      • Zbigniew 19 listopada 2016
        • zbyszek 19 listopada 2016
  4. Piotr 8 listopada 2016
  5. Lolek 10 listopada 2016
  6. Katarzyna 11 listopada 2016
  7. Aleksandra Sozzo 12 listopada 2016
    • Katarzyna 15 listopada 2016
      • Ilona 16 listopada 2016
  8. Zbigniew 19 listopada 2016
    • zbyszek 19 listopada 2016

Dodaj komentarz